עריכת דין - לא מעט יוקרה נקשרת לתחום עיסוק, ויחד עם זאת נראה כי כל אדם שלישי עוסק בתחום זה. העובדה שקיימת תחרות עצומה בכל מה שקשור לעולם המשפט ניכרת היטב גם ברשת האינטרנט, וההוכחה לכך נפח החיפוש לביטוי "משרד עורכי דין" הוא 960,000 תוצאות בגוגל. משרד עורכי דין אשר אשר ירצה להופיע בדף הראשון במנועי החיפוש יגלה שזו משימה לא פשוטה לאור העובדה שאתרים רבים עוסקים בעריכת דין . אז מה ניתן לעשות בנידון אותו משרד עורכי דין הרוצה לקדם את אתרו במנועי החיפוש, ולבדל את עצמו מהמתחרים שלו?
קידום עורכי דין במנוע החיפוש גוגל
יכול להיות נהדר שבעת חיפוש הביטוי "עורכי דין" בגוגל יעלה אתר המשרד שלכם. אז זה לא בהכרח כל כך, זאת מכמה סיבות: כבר נאמר כי הביטוי "עורכי דין" הוא נפוץ ותחרותי מאוד. כמו במציאות כך גם במנועי החיפוש גוגל, המילה "עורכי דין" וכמה מנגזרותיה הסמנטיות - היא מהמילים היותר תחרותיות במנועי החיפוש. מיקום גבוה במילה הזו עבודה קשה של קידום אתרים הדורשת לא מעט זמן ומשאבים רבים. בהנחה שאתם משרד עורכי דין לדיני נזיקין, שהצליח עם השקעה באמצעות קידום אתרים אינטנסיבי להגיע אל העשירייה הראשונה של תוצאות החיפוש בביטוי עורכי דין. הייתם מצפים להמון גולשים באתר ובקשה לקבל את שירותכם כעורכי דין. דבר זה לא יקרה לא בהכרח, כיוון שהגולשים מעוניינים בקבלת שירותים משפטיים שמשרדכם לאו דווקא מספק, כנושאים אלה לדוגמא: פלילי, דיני מיסים, נדל"ן ועוד. הגולשים מבחינתם יכנסו לאתר ויגלו לאכזבתם שמה שהם מחפשים במשרד עורכי הדין שלכם לא בנמצא. במקרה זה כדאי למשרד העוסק בדיני נזיקין לקדם ביטויים ספציפיים בתחום כגון: נזיקין, דיני נזיקין, ועורך בדין נזיקין וכדומה. ביטויים אלו ימשכו לאתר פחות גולשים, כמובן, אבל הסיכוי גדול יותר שגולשים ירצו לקבל את שירותכם המקצועיים בתחום.
למי בכל זאת כדאי לקדם את הביטוי "עורכי דין"? למשרד עורכי דין גדול עתיר תקציבים שמספק מגוון שירותים בתחום עריכת דין ויכול להרשות לעצמו להשקיע תקציב גדול בחברה המבצעת קידום אתרים שתבצע זאת בשבילו.
מיתוג משרדי עורכי דין
נצא מנקודת הנחה שבצעתם קידום אתרים למשרדכם בהצלחה. נשאלת השאלה איזה רושם אתם רוצים להותיר על הגולשים באתר ואיזה מסר אתם רוצים להעביר. השאיפה שלכם כאתר עורכי דין היא לבדל את עצמכם מהמתחרים. מעטים הם עורכי הדין ברשת שהפנימו את אלמנט הבידול. רוב האתרים של משרדי עורכי דין דיי דומים אחד לשני. אותם אלמנטים חוזרים של מאזניים, פטישי צדק ומאמרים מייגעים ומעייפים בשפה משפטית לא ברורה ומסורבלת פלאים. נכון שלמקצוע עריכת דין יש סטנדרטים מסוימים. עיצוב גראפי פרוע מדי ועברית של שפת רחוב עלולים להרתיע את הגולש הממוצע, אבל כן ניתן להכניס טקסטים ידידותיים גם לאזרח הפשוט ולא רק למתמצאים בתחום עריכת הדין. העיצובים יכולים להיות שונים ומרעננים.
אז אם אתם עורכי דין, צאו מעט מהקופסא, ותנסו לאמץ את המלצותיי. השונות שלכם עשוייה להחקק בזכרון הגולשים, וזה מה שיעשה את כל ההבדל ביניכם בבין אחרים.
אמיר כהן קידום אתרים חברת אי.קיי דיזיין www.ekdesign.co.il